Colaj lunar – 11 Septembrie 2012

Scroll down to content

Din nou am ramas foarte mult in urma cu procesarile si evident cu postarile…

Incerc din cand in cand sa imi gasesc timp si pentru prelucrari nu doar achizitie de imagini.

Ei bine revin “in forta” cu un “mic-mare” colaj lunar de rezolutie medie realizat in dimineata zilei de 11 Septembrie 2012.

Echipament utilizat:

Telescop SCT C 11, F/10, camera DBK 41 AU02.AS in focar, filtru IR-pass 685nm.

Colajul de mai jos este realizat din 15 zone fiecare fiind media a 600 de cadre achizitionate in seeing de 6/10.

Intervalul orar: 03:36/04:04 U.T.

Soarele rasarise si el undeva la mijlocul intervalului de achizitie.

Imaginea finala este rezultatul folosirii mai multor softuri: IC Capture (achizitie), Registax 6 (suprapunere), AstraImage (deconvolutie), Microsoft ICE (lipire mozaic) si Photoshop CS 2 (procesare finala).

Si acum imaginea (Atentie-imagine mare !):

Si pentru ca rezolutia este suficient de buna, am marit dimensiunea imaginii originale si la 120%:

Un mic colaj cu cateva dintre cele mai interesante formatiuni prezente in imaginea de mai sus, cu tot cu denumirile lor:

Pe langa acest “recent” mozaic lunar, mai am de procesat cateva alte zeci de imagini cu formatiuni lunare si inca un colaj, ceva mai mare ca dimensiuni. Timp “de procesare” sa am …

Max

(13 Septembrie 2012)

Leave a comment