Asteroidul 1998 QE2 si Cometa C/2011 L4 (PanSTARRS) – Iunie 9, 2013

Desi aveam in plan sa mergem (eu si sotia) pana la Cota 1000 (Sinaia) sa incercam cateva cadre pe cer de munte, ei bine prognoza meteo pentru seara asta (10 Iunie) spunea ca ar fi mai bine sa…nu. Si bine imi pare ca am ascultat-o…

Motivatia unei mici excursii venea din seara precedenta cand, pe cerul oribil suburban (la sud de Bucuresti) de care am parte, am reusit foarte-foarte greu sa surprind cometa PanSTARRS, cu o foarte slaba anti-coada.

Postez mai jos rezultatele, atat la cometa cat si la efemerul vizitator: asteroidul 1998 QE2.

Mai intai cel din urma:

Asteroid 1998 qe2 June 9, 2013

Si animatia din cele 44 cadre:

1998qe2June9

Si acum cometa, cu a sa anti-coada slab vizibila, si cu o structura a cozii propriu-zise destul de complexa (aparent impartita in doua):

Comet PanSTARRS June 9,2013

Si negativul, pentru o reprezentare un pic mai buna a intinderii cozii:

negativ

Ca fapt divers, asa arata un singur cadru (de 120 secunde) original, neprocesat, doar subdimensionat. Destul de greu vizibila coada, poluarea luminoasa a maretei Capitale impiedicand realizarea oricarei astro-fotografii acceptabile:

IMG_2797 cadru original resize

Si ca un alt fapt divers, asa arata cerul in locatia personala de observatii, prin echipamentul sotiei (Canon 550D, Samyang 8mm, trepied) la o expunere de 30 secunde, ISO 1600 si diafragma 3.5:

cadru locatie

Nu-i de mirare ca nu am surprins mai nimic din coada cometei…

Max

(10 Iunie 2013)

Leave a Reply

