ISS tranzitand Soarele – 24 Aprilie 2013

O mica pauza de la servici, un mic drum de cativa kilometrii, o mica luneta, un timp scurt…dar o satisfactie mare.

Cam asa ne-am simtit si eu si sotia dupa cele 0.8 secunde cat a durat primul tranzit al Statiei Spatiale Internationale peste discul solar fotografiat de noi in acest an.

Grabindu-ne, nu am mai avut timp de montat corespunzator instrumentele pe monturi ecuatoriale, asa ca am apelat la cele doua trepiede foto prezente permanent in portbagaj.

Rezultatul propriu, utilizand o luneta de 65mm:

ISS transit over the Sun_Max

Si cele trei cadre in care am reusit surprinderea Statiei, unele mai neclare decat altele, datorita seeing-ului:

threeframes

Sotia a avut la dispozitie un Mak de 90mm plus un DSLR 550D, utilizat la ISO 100 si 1/1250s:

elitranzit

Personal imi place mai mult imaginea ei, atat din cauza rezolutiei cat si a aspectului general lipsit de aberatii cromatice, asa cum sunt observabile in imaginea realizata cu refractorul. Deci un telescop de 90mm diametru bate o luneta de 65mm diametru…nu e o mare descoperire totusi🙂.

Asteptam urmatoarele tranzite.

Max

(25 Aprilie 2013)

Leave a Reply

