Viata intr-o picatura de apa – 20 ianuarie 2012

Recent m-am hotarat sa mai dau praful de pe microscopul pe care mi l-am cumparat acum…4-5 ani cred, la mana a doua. Un microscop Made in Romania la I.O.R.

Cum intre timp am mai achizitionat/capatat cateva obiective de microscop mai bune, am zis ca ar fi vremea sa le si testez.

Am aranjat rapid un setup de micro-fotografie, cu camera astronomica DBK 41 AU02.AS, si un bec economic Philips, si am analizat apa dintr-un vas in care sotia isi tinea un “arbore de cauciuc”.

Fantasic cat de multa…viata am gasit intr-o singura picatura. Practic culoarea verzuie a apei se datora numai microorganismelor prezente: protozoare (neidentificate).

Cum setup-ul nu este inca final, pot sa spun ca imaginea de mai jos e doar orientativa, si e utila doar cantitativ in ceea ce priveste speciile observate. Obiectivul folosit a fost un 40x, iar iluminarea prin transmisie cu camp luminos. Nu am calculat inca nici rezolutia efectiva, deci nici campul observat, insa “fiintele” nu sunt mai mari de 20 microni ! (asta sigur).

Imaginea de mai sus este doar un cadru procesat dintr-un film pe care se merita sa il vizualizati AICI. In film se observa clar miscarea aparent haotica a microorganismelor. Filmul este redat la o viteza de 4x cea originala.

Max

(22 ianuarie 2012)

 

7 Responses to “Viata intr-o picatura de apa – 20 ianuarie 2012”

  1. Foarte interesant!!! Oare in apa “pura” de la chiuveta ce ai putea gasi? Poate faci un experiment si detaliezi aici pe blog. Eu astept cu nerabdare!!

  2. Interesanta fauna.
    Nici nu vreau sa ma gandesc ce specimene mutante “inhabit-eaza” apa de robinet. Poate doar clorul si ce se mai pune sa mai reduca ceva din ele. Sau si mai interesant ar fi de analizat o apa plata, care vine cu eticheta – “produs romanesc, microbiologic pur”🙂

    • Hmm. Cam greu cu apa plata. Teoretic microorganismele din apa plata ar trebui sa fie cu mult sub 5 microni in dimensiune, cel putin in sticlele imbuteliate recent. La “pregatirea” apei plate se folosesc filtre pentru impuritati solide mari, dar posibil sa scape ceva mai mic, insa nu cred ca o sa gasesc ceva viu pe acolo. Dar o sa incerc, cu prima ocazie cand imi repun in functiune setupul MICRO.

  3. Multumesc mult pentru informatiile astea deosebite, le folosesc intr-o lucrare de grafica, de fapt proiect, multumesc din suflet!

Leave a Reply

