Halou Solar – 8 Ianuarie 2012

In apropierea localitatii Crangasi, Dambovita, am fost martorul unui foarte frumos halou solar, realizat de cativa nori altocumulus. Mic ce-i drept, de aproximativ 8 grade diametru, dar cu ceva nori irizati, si superb prin coloratura sa.

Am fost nevoit sa “inchid la maxim aparatul”, adica sa folosesc timpul cel mai scurt de expunere posibil (1/4000 s), cea mai mica valoare pentru ISO (100),  si cea mai mica diafragma a obiectivului (F/32) pentru a nu supraexpune prea mult  discul Soarelui.

Echipament: Canon EOS 550D si obiectiv Canon 100/2.8 Macro.

Si uitandu-ma atent la imaginile de mai sus, atat culorile cat si geometria generala a fotografiilor mi se pareau cumva familiare. Semanau cu nebuloasele in care se formeaza stele noi.

Asa ca am alterat putin o parte din imagini (am realizat in jur de 30, asa ca am avut de unde alege), am ales 5 dintre ele, pe care le-am rotit la unghiuri de 45 si 90 de grade pentru a forma o imagine cat mai simetrica avand ca centru de rotatie Soarele. Am “jonglat” si cu culorile si cu “Levels” in Photoshop pentru a aduce un pic a “Hubble”, si am “scos” asta:

 

O imagine artistica folosind un subiect real, dar procesata incat sa para…altceva. O joaca cu alte cuvinte, sper sa placa totusi !

 

Max

8 Ianuarie 2012

Leave a Reply

