Tranzit ISS – 10 septembrie 2011

Si inca unul. La ora 10:52:05 T.L. a avut loc un tranzit al ISS peste discul Soarelui. Unul destul de lung ca durata (0.74 secunde).

Turbulenta a tinut oarecum cu mine, si m-a lasat in pace la unul din cele trei cadre pe care am surprins Statia.

Echipamentul a fost acelasi ca la tranzitul de acum 3 zile: Luneta ED de 80mm cu teleconvertor foto 2x, Canon EOS 550D la ISO 200 si 1/1000s expunere, secventa la 4 fps, si nu in ultimul rand filtrul solar Baader cu ND 3.8.

Locatia a fost de data asta la o aruncatura de bat fata de zona unde stau, intr-un camp agricol.

Cum in momentul cand scriu acest post ma grabesc sa ajung la Brasov la expozitia foto organizata de Lucian Curelaru, nu o sa postez chiar toate imaginile si nici animatia corespunzatoare. Dar o sa revin cu ele maine seeara.

Asa ca deocamdata:

Asta e cadrul cu seeingul cel mai bun din cele trei surprinse. Celelalte doua le inserez in animatie cand o sa ma intorc.

Imaginea de mai sus intr-o varianta mai mica am postat-o si pe serverul SpaceWeather aici.

Max

10 septembrie 2011

 

UPDATE: (13 septembrie 2011)

Mi-a fost “atrasa atentia” de catre Sorin Hotea de faptul ca imaginea cu tranzitul de mai sus a ajuns pe prima pagina a SpaceWeather aici. Merci Sorin ! Sincer nu ma asteptam, dar nici nu ma supar ca a aparut 😀

3 Responses to “Tranzit ISS – 10 septembrie 2011”

  1. Foarte interesant! Cate chestii faine descopar pe lista SARM. Promovez pe facebook la Stiinta Azi, unde sunt peste 1000 de cititori. Mult succes mai departe!

    • Merci Adrian. Comic e ca sotia mea lucreaza in domeniul fizicii particulelor, la IFIN HH. Si eu iti urez acelasi succes pe mai departe si sa gasiti odata Higgs-ul ca altfel e cam..nasol.

      • Ce lume mica. Eu chiar imi doresc sa cunos clume la IFIN HH, ba chiar sa vizitez si acolo in viitorul apropiat, poate sa tin si o mica prezentare despre cercetarile noastre la CDF (Fermilab) despre Higgs. Te rog pune-ma in contact cu dumneai. Datele mele de contact sunt pe siteul meu, http://adrianbuzatu.ro. Mersi mult. Si tu, mult succes la fotografii mai departe!

Leave a Reply

